vrijdag 9 december 2011

The new Spoerri's are born!

Maandagmiddag ging ik er voor.
Mijn klas werd omgetoverd in een heus Spoerripaleis.
Met vorken, lepels en servetten aan mijn deuropening werden de kleuters ontvangen.
Hun interesse werd al onmiddellijk gewekt.
In de kring stond er een tafel gedekt maar i.p.v. een bord lag er een werk van Spoerri.
1 voor 1 mochten ze gaan kijken en zeggen wat ze zien.
Nadien gingen we op zoektocht in onze klas en vonden we allemaal lepels, vorken en borden.
Het dramatiseren konden beginnen.
Emma begon spontaan aardappeltjes te schellen. Broes dekte de tafel...
Ik genoot van hun spontane drama. Uiteraard was het af en toe nodig om hen met bepaalde vragen op een ander spoor te zetten.
We ontdekten ook dat we met vorken konden schilderen.
Door tussendoor vragen te stellen merkte ik dat de kleuters op andere ideetjes kwamen.







1 opmerking: