Vrijdag 20 april was het weer zover: een muzisch namiddag.
We kozen er deze keer voor op de mappen: 'Muzische vorming' centraal te zetten.
Elke KL koos een activiteit en werkte die uit in een andere klas.
Karolien en ik kozen ervoor om samen een activiteit uit te voeren met de 2, 3de kleuterklassen.
We gingen op reis naar 'Guatemala' maar Eren besloot dat we naar Antanalican gingen. Mooie muzische naam.
Na heel wat gekibbel waren we eruit en gingen we samen op reis naar een warm land.
Antanalican, hmm klinkt wel muzisch.
Maar 1 groot probleem, wij kunnen geen antanicalaans, we gingen op zoek naar leuke antalicaanse woorden: 'naar toilet gaan = kakos' 'haar kammen =haros kamos'...
Super om de woordenverzinsel uit de kleuters te horen komen.
Ze deden het super goed!
Nadat we de taal konden, moesten we nog een paspoort maken. Namenmonstertjes maken: naampje schrijven, uitknippen langs de lijnen en we hebben een prachtig paspoort.
Oké, paspoort, taal, nu kunnen we vertrekken. Er werd een piloot gekozen, stewardessen, luchthavenpolitie...
Iedereen instappen en we zijn vertrokken!!!
Muzisch taalgebruik, drama, beweging... ze werden muzisch ondergedompeld. En GENOTEN!!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten