zondag 8 januari 2012

Hoe StuBru kan inspireren.

Al wekenlang houdt volgende vraag mij bezig: 'wat is een leuke titel voor mijn tijdschrift'... Ik ging al op zoek naar leuke woordspelingen, een kort maar krachte verwoording, nam er al een engels vertaalprogramma bij... maar niets leek me echt leuk klinken.
Deze ochtend/middag stond ik af te wassen en hoorde ik op stubru een nieuw programma. Hier stond het thema 'liedjes met nonsenstaal' centraal. Tijdens het afwassen zocht ik de verschillende nonsenswoorden in de liedjes, die gingen van tshakatshaka tot bierlambé. Tussendoor ontdekte ik ook een aantal muzikale tips bv. een groep maakte muziek door met stokjes tegen een 'assenbak' te tikken. Dit klonk heel mooi.
Ook na deze verschillende liedjes vond ik niet echt een leuk klinkend woord waar er toch een betekenis inzat.
Maar het programma bleef in mijn gedachten hangen en tijdens het strijken kwam ik op het idee om zelf een nonsenswoord te bedenken waarbij de letters telkens voor een woord staan.
Geen nieuwe techniek maar wel een openbaring voor mijn tijdschrift.
Ik ben een gelukkig mens, zeg nu nog eens dat een vrouw geen 2 dingen tegelijk kan ;-).

1 opmerking:

  1. En als dan ondertussen al uw afwas en strijk gedaan is!!!!Muzo in dienst van......

    Leuk idee, ga je een tip van de sluier oplichten?

    BeantwoordenVerwijderen